Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

יעל גרמן: “אין אפילו חולה אחד שצריך קנאביס ולא מקבל”

הצהרה תמוהה של שרת הבריאות יעל גרמן מעוררת זעם בקרב חולים רבים המסורבים מלקבל קנאביס רפואי ברשיון.

מצד אחד חוזרת וטוענת השרה כי “יש לספק קנאביס לכל חולה הזקוק לכך” ומצד שני ממשיכה לגבות את פקידי משרדה שמקשים עורפם אל מול צרכי החולים.

“אני לא מאמינה שיש היום אפילו חולה אחד שמעוניין וצריך קנאביס ולא מקבל,” אמרה אתמול השרה במליאת הכנסת במהלך דיון שקדם להצבעה על הצעת החוק החדשה שקראה להגדיר את הקנאביס כחומר בעל תועלת רפואית. “אני בעד טיפול בקנאביס, אבל מתנגדת להצעת החוק,” הוסיפה.

צפו:

“לא ניתן לתת לרופא לספק מרשמים לקנאביס כל עוד לא נעשה מחקר קליני מתאים,” אמרה גרמן והתעלמה מהעובדה שמחקרים רבים כבר נערכו בעבר וכי קנאביס הינו חומר טבעי שנמצא בשימוש במשך אלפי שנים ובוודאי אינו מזיק יותר מהרואין וקוקאין שניתנים לכל דורש.

שרת הבריאות טענה עוד כי הרופאים אינם יודעים כיצד לטפל בעזרת קנאביס וסיפרה כי קיבלה פניות מרופאים שביקשו שתתנגד לחוק. השרה לא ציינה מדוע משרד הבריאות אינו מסביר לרופאים כיצד לטפל, בדומה לטיפול שניתן היום ל-11,000 מטופלים ולעוד עשרות אלפים שיטופלו גם כן מרגע שתיכנס לתוקפה הבטחת משרד הבריאות להכניס את הפרקינסון והטורט לרשימת ההתוויות.

“אי לכך אני מבקשת לדחות את ההצבעה,” סיכמה גרמן.

יש או אין?

בעקבות דבריה של השרה חיכו אמש חולים בפתח דלת ביתה בכדי לנסות ולהבין מדוע אינה עומדת מאחורי דבריה. שתי חולות הסובלות מבעיות בריאותיות קשות וכבר קיבלו המלצות מרופאים לשימוש בקנאביס רפואי וסורבו מלקבל רשיון, נטלו את תרופות המרשם להן הן זכאיות והמתינו לשרה מחוץ לביתה.

“אני יודעת מה התרופות עושות וזה נורא ואיום,” אמרה השרה כשראתה את שתי הבנות שוכבות חלשות ובוכות מחוץ לביתה. “ליבי איתן אבל אין מה לעשות…”

“למה לקחתן את זה?” שאלה השרה ומששמעה כי אלו התרופות הרשומות להן אמרה “הגזמתם לגמרי,” ונכנסה במהרה לביתה.

צפו:

בעד או נגד?

במהלך ההצבעה שנערכה כאמור אתמול, ולמרבה ההפתעה, ניתן היה למצוא בין שמותיהם של המתנגדים את שמו של ח”כ אלעזר שטרן, שחתום על הצעת החוק של ח”כ משה פייגלין שקוראת לאפשר לרופאי משפחה לספק קנאביס רפואי ועתידה לעלות בשבועות הקרובים להצבעה גם כן.

ח”כ חיים כץ, שהגיש הצעת חוק משלו, שקוראת להתיר לרופא מומחה לספק רשיונות קנאביס רפואי, לא נכח בהצבעה.

את כל הפרטים על תוצאות ההצבעה ניתן למצוא כאן.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר